Back to the top

Įžvalgos

Iniciatyvios teisines paslaugos

Minimalūs patikimo mokesčių mokėtojo kriterijai: kaip užtikrinama atitiktis pagal juos?

Lietuvoje 2019 metai prasidėjo mokestinėmis reformomis – įsigaliojo LR valstybinio socialinio draudimo įstatymo, LR pensijų socialinio draudimo įstatymo, LR mokesčių administravimo įstatymo (MAĮ) pakeitimai. Daugiausia dėmesio visuomenėje sulaukusios reformos – socialinio draudimo įmokų perskirstymas, privaloma pensijų kaupimo sistema. Tačiau ne ką mažiau svarbesni pakeitimai įsigaliojo MAĮ 401 straipsniu. Įstatymų leidėjas įtvirtino naują mokesčių mokėtojų kategoriją – minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus atitinkantis subjektas. Kokie tie minimalūs patikimo mokesčių mokėtojo kriterijai? Ir ką reiškia atitiktis minimaliems patikimo mokesčių mokėtojo kriterijams? Ar atitikčiai užtikrinti pakaks nedaryti teisės pažeidimų? Ir kokią realią įtaką tokie pakeitimai turės verslui? Kodėl atsirado minimalūs patikimo mokesčių mokėtojo......

Sužinoti daugiau

asmens duomenu apsauga - pasiruosimas - zingsniai

Komercinių paslapčių teisinė apsauga. Kaip saugosime įsigaliojus Pranešėjų apsaugos įstatymui?

2019-03-06 Klaipėdoje kviečiame į konsultacinį seminarą ir rekomendacijas "Komercinių paslapčių teisinė apsauga. Atitikties pagal pranešėjų apsaugos įstatymą užtikrinimas. Informacijos saugos rizikų valdymas." Sausio 1 d. įsigaliojo Pranešėjų apsaugos įstatymas ir jį įgyvendinantis Vyriausybės nutarimas, kuris labai aktualus kiekvienai įmonei. Tai ne tik nauji reikalavimai darbdaviui, tai – rimtas iššūkis organizacijų komercinių paslapčių ir konfidencialios informacijos apsaugai. Be to, kibernetinė sauga, duomenų apsauga įvardintos kaip pagrindinės verslo rizikos 2019-isiems. Ar padės apsaugoti komercines paslaptis 2018 m. birželio 1 d. įsigaliojęs naujasis Komercinių paslapčių apsaugos įstatymas? "Informacija yra svarbus organizacijos turtas, kuris turi būti tinkamai apsaugotas, kartu užtikrinant korupcijos prevenciją ir atitiktį......

Sužinoti daugiau

BDAR organizacinės ir techninės asmens duomenų saugumo priemonės

BDAR organizacinės ir techninės asmens duomenų saugumo priemonės

Remiantis naujausia Europos Sąjungos šalių priežiūros institucijų baudų skyrimo praktika akivaizdu, kaip svarbu, ar organizacijose įgyvendinami BDAR reikalavimai ir ar užtikrinamos BDAR organizacinės ir techninės asmens duomenų saugumo priemonės. Kiek anksčiau Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (toliau – VDAI) yra paskelbusi gaires duomenų valdytojams ir tvarkytojams dėl tokių priemonių (toliau – gairės). Kaip pabrėžiama VDAI pranešime,...Sužinoti daugiau...

Sužinoti daugiau

vidinių informacijos apie pažeidimus teikimo kanalų diegimas

„Karštoji linija“ nuo 2019-01-01 ne vien korupcijos prevencijai

„Karštoji linija“ nuo 2019-01-01 ne vien korupcijos prevencijai. Nuo 2019-01-01 įsigaliojo Pranešėjų apsaugos įstatymas. Pagal jį visos valstybės ar savivaldybės institucijos, valstybės ir savivaldybių valdomose įmonės, kitos įmonės, įstaigos ir organizacijos, kuriose dirba 50 ar daugiau darbuotojų, privalo užtikrinti atitiktį pagal Pranešėjų apsaugos įstatymą. Konkrečiai, šios įstaigos, įmonės ir organizacijos privalo: būti įdiegti vidiniai kanalai, kuriais būtų galima pateikti pranešimą apie pažeidimą („karštoji linija“ ir pan.), būti paskirtas kompetentingas subjektas administruoti vidiniu kanalu gautą informaciją, būti pranešta apie vidinį kanalą įstaigos darbuotojams ir kitiems asmenims, būti užtikrinta vidiniu kanalu pateikto pranešimo ir jį pateikusio asmens konfidencialumas, būti užtikrinama, kad per......

Sužinoti daugiau

Jaunesnysis teisininkas robotas

Teisinerizika.lt komandą papildė jaunesnysis teisininkas robotas Teiris Iniciatyvios teisinės paslaugos yra inovatyvios

Nuo š.m. sausio 8d. Teisinerizika.lt komandos gretas papildė jaunesnysis teisininkas robotas Teiris. Jis svetainės lankytojams padės greičiau gauti teisinę pagalbą, kurios reikia.

Neseniai pradėjęs savo karjerą, kaip ir visa Teisinerizika.lt komanda Teiris yra įsipareigojęs iniciatyvių teisinių paslaugų teikimui ir nuolatiniam tobulėjimui. Teisinerizika.lt komandą Teiris pasirinko todėl, kad labai vertina profesionalumą ir technologijų naujoves, ateinančias į profesinių paslaugų teikimą.

Teiris jau padeda atlikti eilę jaunesniojo teisininko užduočių, kruopščiai padeda teisininkams kontoros viduje. Jis net sugeneruoja ir persiunčia nesudėtingus dokumentus. Norite išbandyti? Spauskite čia.

Teiris gali ir Jums padėti rasti reikiamą informaciją dėl paslaugų. Norėdami pasikalbėti su Teiriu, spauskite šio puslapio apačioje dešinėje esantį ženkliuką. Iniciatyvios teisinės paslaugos dar arčiau Jūsų!


Duomenų apsauga - BDAR mokymai

BDAR mokymai Vidaus mokymai organizacijoms

Teisinerizika.lt kviečia į BDAR mokymus – įvadinį instruktavimą. Advokatų kontoros JURIDICON advokatų vedami BDAR mokymai skirti organizacijoms, įgyvendinusioms savo BDAR atitikties projektus ir siekiančioms instruktuoti savo darbuotojus. Dėmesio! Ši programa buvo atnaujinta. Naują programą rasite čia....

Sužinoti daugiau

Asmens duomenu auditas

Tvarkomų asmens duomenų auditas (inventorizacija): ar tikrai jis reikalingas tam, kad būtų užtikrinta BDAR atitiktis?

Dažnose publikacijose BDAR klausimais teigiama, kad prieš pradedant daryti pakeitimus organizacijos asmens duomenų apsaugos politikoje būtinas tvarkomų asmens duomenų auditas. Teisininkai teigia, kad jis neprivalomas. Kaip iš tikrųjų? 2018 m. gegužės 25 d. įsigaliojęs Europos Parlamento ir Tarybos Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (toliau – BDAR) įtvirtino daug naujų reikalavimų duomenų valdytojams ir tvarkytojams. Tačiau daug kam dar nėra aišku, kaip tie visi reikalavimai turėtų būti įgyvendinami ir užtikrinta BDAR atitiktis. Netgi Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija teigia, kad reglamento įsigaliojimo pradžioje labiau koncentruosis ties konsultavimu, nei baudimu. Pačiame BDAR nėra įtvirtinto reikalavimo atlikti asmens duomenų auditą, tuo labiau nėra nustatyta jokių......

Sužinoti daugiau

Darbo tarybos rinkimai

Darbo tarybos rinkimai online – ar atitiktis pagal darbo kodeksą užtikrinama? Darbo tarybos rinkimai elektroniniu būdu

Darbo tarybos rinkimai online – ar atitiktis pagal darbo kodeksą užtikrinama ir kitos personalo rizikos valdomos?

Prieš metus įsigaliojęs naujas Darbo kodeksas[1] (toliau – DK) susijęs su nemaža dalimi darbo teisės institutų. Pakeitimų neišvengė ir socialinės partnerystės tarp darbdavio ir darbuotojų reguliavimas, o būtent – darbo tarybų reglamentavimas. Senasis Darbo tarybų įstatymas[2] su pakeitimais buvo perkeltas į naują DK. Šiais pakeitimais atsirado naujų reikalavimų, kada darbo taryba privalo egzistuoti darbdavio lygmeniu. Naujas DK numato, jog darbo tarybas galima rinkti ir elektroniniu būdu, todėl tikėtina, kad atsiras įmonių pasinaudosiančių šiuo būdu. Kadangi tai yra viena iš DK naujovių, nėra iki galo aišku kaip turėtų vykti darbo tarybos rinkimai elektroninių būdu ir kaip tokios tarybos vykdys funkcijas.

Sužinoti daugiau

Asmens duomenų tvarkymo dokumentai – viena silpniausių įmonių vietų atitikties BDAR aspektu Duomenų apsaugos auditas, inventorizacija ir asmens duomenų tvarkymo dokumentai padeda užtikrinti teisėtumą

Kurie asmens duomenų tvarkymo dokumentai įmonėje svarbiausi? Kam reikalingas duomenų apsaugos auditas? Nepriklausomai nuo veiklos srities paprastai visos įmonės tvarko asmens duomenis. Tačiau duomenų tvarkymo procesai jose neretai nėra sureguliuoti ir aprašyti. Šių metų gegužės 25 d. įsigaliojęs Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas 2016/679 (toliau – BDAR) numato pareigą įmonėms (duomenų valdytojams) imtis tinkamų techninių ir...Sužinoti daugiau...

Sužinoti daugiau

Darbo tarybos rinkimai

Teisinių paslaugų pirkimas vykdant viešąjį pirkimą Teisinių paslaugų pirkimo pagrindimas ir įforminimas

Teisinių paslaugų pirkimo pagrindimas ir įforminimas

Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (VPĮ) reguliuoja viešųjų pirkimų valdymo ir atlikimo tvarką, įskaitant viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių vykdymą ir ginčų sprendimo tvarką, nustato viešųjų pirkimų subjektų teises, pareigas ir atsakomybę. Teisines paslaugas perkančiosios organizacijos privalo vykdyti viešąjį pirkimą (išskyrus atvejus, numatytus Viešųjų pirkimų įstatymo 6 straipsnyje, kuomet VPĮ netaikomas šių teisinių paslaugų pirkimams). Tačiau viešojo pirkimo vykdymas nepagrindžia teisinių paslaugų pirkimo būtinybės, ypač, jei įstaiga turi savo teisininkus.  Taip pat svarbi ir teisinių paslaugų kaina bei jos įforminimas.

Išorės teisinių paslaugų pirkimas turi būti pagrįstas ir adekvatus

Š.m. pradžioje Specialiųjų tyrimų tarnyba atliko tyrimą ir nustatė, kad privačiomis teisininkų paslaugomis naudojasi keturios iš penkių institucijų. Taip pat pakvietė institucijas naudotis savo teisininkais, o ne rinktis išorės teisines paslaugas. „STT siūlo institucijoms, ketinančioms pirkti teisines paslaugas, išsamiai įvertinti įstaigos turimas galimybes pačioms atlikti šias funkcijas, o sudariusioms paslaugų teikimo sutartį – nuolat vertinti paslaugų užsakymo poreikį“, – teigiama tarnybos pranešime. Kaip galima suprasti iš pranešimo, institucijos, turinčios savo teisininkus, privalo pagrįsti, kad teisinės paslaugos perkamos tikrai sudėtingai, didelės vertės bylai arba tarptautiniam projektui, kuriam nepakanka žmogiškųjų išteklių, būtinas tam tikros teisės srities geresnis išmanymas, specializacija ir pan.

“Jau bylos ar projekto iniciavimo dokumentacijoje turi atsispindėti pagrindimas, kodėl renkamasi samdytis išorės teisininkus. Akivaizdu, kad kasdienei veiklai, nesudėtingiems vidaus teisės aktams parengti turėtų pakakti vidaus teisininko gebėjimų.”

Teisinerizika.lt

Tiesa, tarnyba nedetalizuoja, kas yra nesudėtingas vidaus teisės aktas. Pavyzdžiui, ar prie tokių galėtų būti priskiriamos darbo tvarkos taisyklės, nors jos privalo atitiktį galiojantį teisinį reguliavimą, būtina atitiktis pagal darbo kodeksą, šis vidaus teisės aktas apima pagrindinius įstaigos darbo organizavimo aspektus, joms keliami labai svarbūs  tikslai? Panašiai ir su kitu dokumentu – Konfidencialios informacijos nustatymo ir naudojimo bei konfidencialumo laikymosi tvarkos aprašu. Manytina, jog čia svarbus ir kitas aspektas – kainos adekvatumas. Darbo tvarkos taisyklės ir kiti vidaus teisės aktai turi būti pritaikomi įstaigos veiklos specifikai ir dydžiui už protingą fiksuotą kainą.

Teisinių paslaugų pirkimas turi būti tinkamai įformintas

Vienas iš įstaigų vidaus teisės aktų, reguliuojančių viešuosius pirkimus – Viešųjų pirkimų organizavimo tvarkos aprašas. Tačiau, kaip nurodoma tarnybos pranešime, papildomai dar rekomenduojama turėti patvirtintą detalizuotą teisinių paslaugų sąrašą. Jis tarnautų kaip metodinė priemonė įstaigoms prieš perkant teisines paslaugas, kad procedūros institucijose vyktų skaidriai ir nekiltų abejonių dėl galimybių piktnaudžiauti. Tačiau, inicijuojant naują projektą, dar nėra aišku ne tik, kokių detaliai teisinių pasaugų jam prireiks, bet ir, kokios konkrečiai užduotys jame bus atliekamos. Todėl turėti iš anksto parengtą detalizuotą teisinių paslaugų sąrašą visiems gyvenimo atvejams yra sudėtinga. Manytina, kad bet kuriuo atveju teisinių paslaugų pirkimas iš išorės teisininkų turi būti pagrįstas, vykdomas už adekvačią kainą ir adekvačiai įforminamas.

© 2019 UAB "JURIDICON". Teisinė rizika ir Allaw yra registruoti paslaugų ženklai.